معرفی محصولات

بهترین دوربین گوشی های میان رده کدامند؟

بهترین دوربین گوشی های میان رده کدامند؟

بهترین دوربین گوشی های میان رده از برندهای محبوب بازار کدام مدل‌ها هستند؟ بهترین گوشی از لحاظ دوربین در سال 2023 کدام گوشی است؟ در یک دهه اخیر تنها گوش‌های بسیار گرا نو یا متعلق به برندهای معروف، دوربین‌های خوبی برای گرفتن فیلم و عکس داشتند. به همین دلیل، کسانی که دوربین‌هایی با قیمت متوسط و میان رده خریداری می‌کردند؛ نمی‌توانستند از گرفتن تصویر و فیلم‌های باکیفیت با گوشی خود لذت ببرند. در چند سال اخیر با پیشرفت تکنولوژی این مشکل حل شد و دوربین بیشتر گوشی‌های میان رده کیفیت بسیار خوبی دارند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد علیرغم داشتن بودجه کافی، گوشی‌های میان رده را به خاطر کیفیت بالای دوربینشان به گوشی‌های بسیار گران‌قیمت ترجیح دهند. در ادامه با بهترین گوشی‌های میان رده که کیفیت دوربین آن‌ها بسیار عالی است آشنا می‌شوید.

1.    گوشی شیائومی Note 12 Pro Plus

اگر به دنبال بهترین دوربین گوشی های میان رده شیائومی هستید، این گوشی مناسب شما است. لنز دوربین این گوشی حدود 200 مگاپیکسل بوده و به‌راحتی با استفاده از آن می‌توانید تصاویر جذاب و دلخواه خود را در هرلحظه از زمان ثبت کنید. صفحه نمایش این گوشی حدود 67.6 اینچ بوده و با کیفیت بالایی که دارد شما شاهد تصاویری بسیار شفاف و واضح خواهید بود. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای سخت‌افزار قدرتمند دایمنسیتی ۱۰۸۰
  • برخورداری از یک باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپری با پشتیبانی از فست شارژ عالی ۱۲۰ واتی
  • دارای بالاترین میزان سرعت شارژ

کمتر گوشی میان رده‌ای را می‌توانید پیدا کنید که  داخل آن یک دوربین 200 مگاپیکسلی وجود داشته باشد!! اما در گوشی شیائومی مدل پروپلاس این دوربین وجود داشته و اگر نور مناسب باشد، حتی کوچک‌ترین جزئیات تصویر را نیز ثبت می‌کند. اگر به گوشی با دقت نگاه کنید؛  دو لنز دیگر در پنل دوربین مشاده می‌کنید. این دو لنز، لنزهای اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی هستند.

2.    گوشی سامسونگ S21 FE

اگر بخواهیم یک از بهترین دوربین گوشی های میان رده را نام ببریم باید به دوربین این گوشی اشاره کنیم. دو گوشی اس ۲۰ اف ای و اس ۲1 اف ای بسیار از نظر امکانات و سایر ویژگی‌ها شبیه هم هستند. اما کیفیت دوربین گوشی اس ۲1 اف ای بسیار بهتر و بالاتر از اس 20 است. اگر به پنل دوربین گوشی اس 21 اف ای نگاه کنید متوجه می‌شوید که رنگ پنل دوربین و قاب پشتی بسیار شبیه یکدیگر هستند. علاوه بر کیفیت بالای دوربین از امکانات زیر نیز می‌توانید لذت ببرید!!

  • صفحه‌نمایش Dynamic AMOLED 2X
  • پشتیبانی از HDR10+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • دارای باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری با قابلیت شارژ ۲۵ وات
  • پنل سه‌گانه دوربین گوشی S21 FE متشکل از یک لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با پوشش ۱۲۳ درجه

3.    گوشی شیائومی Poco F4 GT (بهترین دوربین گوشی های میان رده)

این گوشی در سال 1401 تولید و به بازار عرضه شده است. طراحی این گوشی به‌گونه‌ای است که به‌شدت برای کاربران جذاب است. دوربین این گوشی نیز به‌عنوان یکی از بهترین گوشی‌های میان رده، فوق‌العاده بوده و تصاویر زیبایی از لحظات شما ثبت می‌کند. در کنار دوربین بی‌نظیر آن، پس از خرید می‌توانید از ویژگی‌های زیر برخوردار شوید:

  • دارای نمایشگر با اندازه ۶.۶۷ اینچ از نوع پنل AMOLED, با قابلیت نمایش ۱ میلیارد رنگ
  • دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از فناوری HDR10 پلاس
  • دارای باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپری Poco F4 GT  با قابلیت شارژ سریع ۱۲۰ واتی

استفاده از لنز اصلی 64 مگاپیکسلی در دوربین این گوشی، به شما کمک می‌کند تا بهترین تصاویر باکیفیت را ثبت کنید. علاوه بر این، به‌دلیل طراحی خاص سیستم گوشی پوکو اف 4، شما هرگز نباید نگران داغ‌شدن گوشی هنگام استفاده برای عکاسی در مدت زمان زیادی باشید. همچنین دوربین گوشی در اثر گرفتن عکس‌های متعدد و پشت سرهم هنگ نمی‌کند.

4.    گوشی سامسونگ گلکسی A54

چه مواردی در دوربین گوشی سامسونگ ای 54 آن را به بهترین دوربین گوشی های میان رده تبدیل کرده است؟ پنل ۴ گانه دوربین A54  دارای موارد زیر است:

  • لنز اصلی ۶۴
  • لنز اولترا ۱۲
  • لنز ماکرو ۵
  • سنسور تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی

سامسونگ مانند شیائومی از معروف‌ترین برندهای شناخته شده در سرتاسر جهان است. دوربین گوشی‌های این برند مانند شیائومی کیفیت بسیار بالایی دارند.

5.    گوشی شیائومی ۱۱T Pro

گوشی تی پرو 11 شیائومی نسخه قدیمی‌تر گوشی تی 12 است؛ اما به دلیل‌، قیمت مناسب و کیفیت بالای دوربین و سایر تجهیزات آن، از بهترین گوشی های میان رده به‌شمار می‌روند. طراحی این گوشی به نحوی است که از +HDR10  و نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز به بهترین نحو ممکن پشتیبانی می‌کند. علاوه بر دوربین بی‌نظیر آن، شما با خرید این گوشی از امکانات زیر برخوردار می‌شوید.

  • دارای تراشه محبوب اسنپدراگون ۸۸۸ با پشتیبانی از شبکه ۵G
  • شارژ سریع 120 وات در کمترین زمان ممکن
  • دارای لنز اصلی ۱۰۸، لنز اولترا ۸ و لنز تله‌فوتو ۵ مگاپیکسلی
  • دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی برای گرفتن تصاویر فوق کیفیت

6.    گلکسی A24 سامسونگ

از  بهترین دوربین گوشی های میان رده، سامسونگ گلکسی ای 24 است. این مدل گوشی ویژگی‌های مهمی مانند OIS  دارد. این ویژگی باعث جذب نور بیشتر در هوای تاریک و کم نور می‌شود که از طریق آن شما می‌توانید ویدئوهایی بهتر ضبط کنید. دیگر ویژگی‌های این دوربین گوشی شامل موارد زیر هستند:

  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لنز واید
  • دوربین اولتراواید ۸۵ مگاپیکسلی
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی

بهترین دوربین گوشی چه ویژگی‌هایی دارد؟

دوربین بهترین گوشی میان رده ویژگی‌هایی دارند که در ادامه با این ویژگی‌ها آشنا می‌شوید.

بررسی گشودگی لنز و دیافراگم

در برندهای معروفی مانند سامسونگ و شیائومی، گوشی‌ها برای عملکرد بهتر دارای لنزهایی باز با دیافراگم پایین هستند. در واقع، دلیل کیفیت بالای عکس‌های گوشی‌هایی از قبیل گلکسی اس ۲۱ اولترا به علت همین موضوع است.

 

توجه به مگاپیکسل

دوربین بهترین دوربین گوشی های میان رده، دارای لنزی بین 12 تا 21 مگاپیکسل هستند. اندازه مگاپیکسل تاثیر زیادی روی کیفیت تصاویر گرفته شده دارد.

هر چه اندازه پیکسل‌ها بیشتر شود؛ نور زیادتری از طریق حسگر دوربین به آن وارد خواهد شد. ورود نور زیاد باعث ایجاد تصاویر باکیفیت توسط دوربین گوشی می‌شود.

دارای صفحه نمایشگر بزرگ‌تر

اندازه صفحه نمایش تاثیر زیادی در کیفیت تصاویر گرفته شده دارد. هرچه اندازه صفحه نمایشگر بزرگتر باشد؛ تصاویر شما باکیفیت‌تر خواهند بود. پس در هنگام خرید گوشی‌های میان رده گوشی را انتخاب کنید که اندازه صفحه نمایش آن بزرگتر باشد.

 نگاهی اجمالی به بهترین دوربین گوشی های میان رده

این روزها کمترکسی را می‌توان پیدا کرد که در فضای مجازی و در شبکه‌های اجتماعی تصاویر خود را با مخاطبان و یا سایر افراد به اشتراک نگذارد!!

همچنین ثبت خاطرات از لحظات قشنگ زندگی از دیگر کارهایی است که بیشتر افراد انجام می‌دهند. در واقع، بسیاری از افراد، تصاویر خود یا مکان‌های زیبا را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نمی‌گذارند؛ اما دوست دارند که این تصاویر بسیار با کیفیت باشند. تنها خرید یک گوشی با دوربین خوب و یا یک دوربین عکاسی به شما کمک می‌کند تا تصاویر با کیفیت را ثبت کنید.

با پیشرفت گوشی‌های همراه این روزها دیگر کسی دوربین عکاسی خریداری نمی‌کند. البته گوشی‌های همراه که دوربین‌های خوبی دارند؛ قیمتشان بسیار بالا است. پس چاره کار چیست؟ همه افراد که توانایی مالی برای خرید این گوشی‌ها را ندارند!! افراد با توانایی مالی متوسط و یا حتی پایین می‌توانند از گوشی‌های میان رده استفاده کنند.

این مدل موبایل‌ها نه‌تنها دوربین عالی دارند؛ بلکه سایر امکانات آن‌ها نیز بسیار فوق‌العاده است. در این مقاله درباره دوربین بهترین گوشی های مناسب عکاسی در بازار ایران توضیح دادیم. امیدواریم شما عزیزان با خواندن این مقاله بتوانید گوشی مناسب خود را با عالی‌ترین دوربین از میان بهترین دوربین گوشی های میان رده معرفی شده انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *